Merhaba Benim Adım Fındık :) Size Anlatacağım Bir Hikayem Var


http://maviveedebiyat.blogspot.com.tr/2018/01/merhaba-benim-adm-fndk-size-anlatacagm.html
Sevmek için konuşmak veya anlaşmak gerekmez, iyilik dolu bir yürek yeter :)

İşte yeni bir güne daha uyanıyorum, gecenin soğuğu öylesine sinmiş ki üzerime kemiklerim buz tutmuş, gideyim de Ahmet Amca'nın dükkanının önüne vuran güneşle biraz ısınayım.


Ben ve benim gibiler için kışları hep zor geçer. Yatacak yer bulmak büyük bir sıkıntı, yiyecek bir şeyler bulmak çok büyük bir sıkıntı, en zoru da buz gibi suyu içmek zorunda kalmak sanırım. Biriken yağmur ve kar suları günün her saatinde çok soğuk oluyor, inanın mecbur kalmasam asla içmem o sulardan; ama sağ olsun mahallemizde bir Ahmet Amca var ki hep düşünür beni ve benim gibileri. Sabah iş yerini açınca tertemiz suyumu koyar güneş vuran ağacın hemen yanına, öğle vakti güneş en tepeye çıkınca az da olsa suyun soğukluğu azalır ve o zaman içtiğimde midem de üşümez, doya doya içerim.

Doğduğumdan beri yalnızım ben, babamı hiç görmedim hayal meyal de annemi hatırlıyor gibiyim ama o da yok yanımda. Kardeşlerim var mı hiç bilmiyorum. "Aileme ne oldu da yapayalnız kaldım bu koca dünyada?" diye soruyorum her gün Allah'a ama henüz cevabını bulamadım.


Önce Allah'ımı sonra da Ahmet Amca'yı çok seviyorum bu dünyada. Önce Allah, Ahmet Amca'ya sunuyor nimetlerini Ahmet Amca da bana. Her sabah suyum ve yumuşacık ekmeğim hazır olur ağacın yanında, bilirim ki bunu koyan şefkatli eller Ahmet Amca'dan başkası olamaz. Suyumu içip ekmeğimi yerken de bir güzel ısınırım, yalnızlığımı unutup mutlu olurum. Sonra başlarım Allah'ıma şükretmeye, bana sunduğu nimetler için ona çok teşekkür ederim, sonra da Ahmet Amca'ya bol bol dua ederim, benimle bu güzel yiyecekleri paylaştığı için.

Henüz küçücüğüm ben ama büyüyünce kendimden küçüklere sahip çıkacağım, benim gibi yalnız olmamaları için onların yanında olacağım. Güzel insanlara  hep yardımcı olup sadık kalacağım, bana bağıran, vücuduma zarar veren kötü insanları da hiç sevmeyeceğim. Benim gibi küçücük, kimseye zararı olmayan, masum bakışlı bir canlıyı nasıl incitirler hiç anlamıyorum. Sesim bile çıkmıyor doğru dürüst, bazen arkadaşlarımı görüp onlara seslensem de çoğu zaman duymuyorlar beni. Seslenmek demişken Ahmet Amca bana hep "Fındık" diyor. Ne demek bilmiyorum ama o diyorsa kesin güzel bir şeydir deyip bana seslendiğinde hemen yanına gidiyorum. Beni seviyor, okşuyor hatta kirlerimi temizleyip yaralarıma da ilaç sürüyor. Ahmet Amca o kadar iyi ki, dünyadaki herkes onun gibi olsa hiçbir canlı aç kalmaz ve herkes mutlu bir şekilde yaşar.

Sizden bir isteğim var, yemediğiniz ekmekleri ve yiyecekleri çöpe ya da yerlere atmak yerine Ahmet Amca gibi güzel bir şekilde ağaç kenarlarına ya da bizim kolayca ulaşacağımız herhangi bir yere koyarsanız çok sevinirim. Ben küçücük bir köpeğim, konuşsam anlamazsınız ama herkes bakışımdaki masumluktan anlar zararsız olduğumu, ben ve benim gibi masum olan hayvanlara zarar vermeyin olur mu? Ben sizleri çok seviyorum, sizin gibi okşayarak sevemesem de küçücük yüreğimde kocaman bir sevgi besliyorum.

Benim adım Fındık, ben minicik bir köpeğim ve iyi insanları çoook seviyorum :)

Hikaye tadındaki yazımı beğendiyseniz paylaşırsanız sevinirim :) Diğer hikayelerimi okumak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz :)

Sevgi dolu günler diliyorum, sağlıcakla kalın.

49 yorum:

  1. Insanlara mesaj veren sıcacık bir hikaye olmuş. Tebrikler üstâd :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim meslektaşım, beğenmene sevindim :)

      Sil
  2. Çok güzel yazmışsınız elinize ve yüreğinize sağlık. Keşke herkes köpekleri, kedileri, kuşları beslese ne güzel olurdu. Gerçekten köpekler çok ama çok sadıklar. Onları sevdiğinizi çok iyi anlıyorlar. Başkasına kızarken sizi koruyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok sadıklar gerçekten de, dediğiniz gibi keşke herkes hayvanlara karşı daha duyarlı olsa çok güzel olurdu.

      Çok teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için :)

      Sil
  3. Tıpkı benim iki ay önce bulduğum, göbek kordonu üzerindeki iki kardeşe benziyor bu, şu anda yuvalanmışlar öyle mutluyum ki...Ahmet amca gibi merhametli insanlar olmasa ne yapacaklar? Keşke ALlah sadece Fındık'ı değil tüm soğukta titreyen canları korusa ama bilemiyorum.....
    Çok güzel bir hikayeydi, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel düşünceniz için :)
      Ne güzel siz de onların Ahmet Amcaları olmuşsunuz. Keşke merhametli insanlar daha da çoğalsa ve hiçbir canlı kötü şartlarda yaşamasa. Tekrar teşekkürler :)

      Sil
  4. Çok sıcak okunası bir hikaye olmuş yüreğine sağlık😊Hayvanları sevmeyen insanları sevemez...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, böyle düşünmenize sevindim :) Çok haklısınız, hayvanları sevmeyen insanları sevemez.

      Sil
  5. O minik dostlarımızı nasıl sevmeyiz?Güzel bir farkındalık hikayesi olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi sevmemek elde değil, çok teşekkür ederim bu güzel düşünceler için :)

      Sil
  6. Şefkat ve merhameti Allah her yarattığına dağıtıyor ama insanlar bu konuda cimri. Biraz kulak vermek lazım aslında konuşsalar ne derler diye.
    Kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle size katılıyorum, herkeste bir parça merhamet oluyor ama bazılarında artarken bazılarında azalıyor. Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için.

      Sil
  7. çok güzel bir yazı olmuş.. yüreğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, beğenmenize sevindim.

      Sil
  8. Bu kış kıyamette bizim merhametimize ne çok ihtiyaçları var hayvancıkların.Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Ben de bu düşünceyle yazmak istemiştim, teşekkür ediyorum.

      Sil
  9. Yine güzel bir hikaye daha, paylaşımlarınız çok güzel, akıcı ve mesaj verici. iNSANLarın merhametine sıcaklığına çok ihtiyaçları var hayvanların. paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, onlara da yaşamlarımızda bir yer açmalıyız. Ben teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için.

      Sil
  10. Kıyamadım sana fındık...
    Merhamet her yurege ugrasin inşallah...
    Teşekkürler bu güzel hikaye için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, inşallah...
      Ben de teşekkür ederim güzel düşünceniz için :)

      Sil
  11. ilk önce kendinizi anlatıyonuz sandım ama yazı sonuna doğru hikayenin gerçek kahramanının küçük bir köpek olduğunu anladım..😀 ne güzel,gerçekten Ahmet amcalara çok ihtiyaç var şu sıralar,kış geldi,sahipsiz hayvanlara sahip çıkmak adına anlamlı bir hikaye ve hikaye kadar fotoğrafta çok güzel ve anlamlı olmuş..emeğinize sağlık..🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, başlangıç olarak kendimi anlatıyormuşum gibi oluyor, amacım da biraz buydu aslında :)

      Kesinlikle, Ahmet Amcalara çok ihtiyaç var, teşekkür ederim güzel düşünceleriniz ve içten yorumunuz için :)

      Sil
  12. Hahah 😂 Keyifli bir yazı olmuş . Önce anlayamadım . Dedim bu amca bu kadar iyi madem neden çocuğu eve almıyor . 😂 Sonra dank etti bu bir hayvan sanırım diye . 😂 Ben bi an kendimi Sezercik filminde buldum desem yeridir . 😂😂 Sabahları işe giderken bir köpek görüyorum eski bir evin kapısında . Ev sahiplerini hiç görmedim ama köpek kapıda bağlı . Her sabah ona “ Günaydın Köpüş “ diyorum . Tanıyor artık beni . 😂 Ben gidene kadar arkamdan bakıyor . 😊 Hayvanlar çok hisli . Çok güzel yaratıklar . Ve ağızları var dilleri yok . Onları sevelimm . 😊 Mutlu günler dilerim . 🙋🏼

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haha siz de hikayeye çok farklı bir boyutla yaklaşmışsınız ama böyle düşünmenize çok sevindim, amacım ilk olarak köpek olduğunun anlaşılması değildi :)

      Ne güzel, siz de hayvanlara karşı sevgi besliyorsunuz :) Gerçekten de çok hisli canlılar, konuşamıyorlar ama bakışlarıyla ve hareketleriyle sevdiklerini hissettirebiliyorlar :) Ben de size mutlu günler diliyorum, teşekkürler güzel düşünceleriniz için :)

      Sil
  13. Çok güzel, içten ve samimi bir yazı olmuş. Yüreğinize sağlık (:

    YanıtlaSil
  14. Özellikle yavru hayvanlar için kış çok geçiyor. :( Elimizden geldiğince yardım etmemiz gerek. Çok güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yavru hayvanlar daha çok zorlanıyorlardır, Fındığın da istediği gibi yemediğimiz yemekleri, ekmekleri güzel bir şekilde ulaşabilecekleri yere koyarsak onlara bir nebze de olsa yardımcı olmuş oluruz :) Teşekkürler güzel düşünceleriniz için.

      Sil
  15. Ürküyorum köpeklerden ama herşeyin yavrusu çok sevimli oluyor gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bazı köpekler saldırgan oluyor ama yavru köpekler de dediğiniz gibi çok sevimli oluyor :)

      Sil
  16. Bundan çok tatlı bir çocuk kitabı olur. Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamını getirebilirsem ileride belki olabilir, güzel bir fikir :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  17. Güzel bir subliminal mesaj gibi:). Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Severim ben o tatlı Fındık'ı. Yukarıda da denmiş; hayvan sevmeyen, insan da sevemez. Şu canlıları görüp de yüzünde tebessüm oluşmayan var mıdır acaba? İnsanlar vicdanlarını ölçebilsin diye dünyaya getirilmişler sanki bu melekler... Umarım Ahmet Amca'lar ve diğer hayvan severler onlara hep böyle kol kanat gererler...
    Çok anlamlı ve dokunaklı idi, kaleminiz daim olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok haklısınız. Onların o tatlılığını, sevimliliğini görüp de tebessüm etmeyen insan bence de yoktur. İnşallah dediğiniz gibi Ahmet Amca'lar çoğalır hayatımızda :)
      Çok teşekkür ederim içten ve güzel düşünceleriniz için :)

      Sil
  19. Terier cinsi bir köpeği çok sevdim ben adı Mia. Bazen ona bakıp bakışlarından çözümlemeye çalışıyorum. Acaba ne düşünüyor, diye. Onunla konuştuğum zaman bana yan yan bakıyor ve sevdiklerine çok sadık. Biz hayvanlara merhamet nazarıyla bakmalıyız. Hayvanı seven herkesi sever. Buna çok eminim çünkü bir hayvandı merhamet, sevgi duygumu artıran.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, ben hiç köpek beslemedim ama eminim ki çok zevkli ve eğlendirici bir şeydir :) Haklısınız, hayvanları seven herkesi sever, sizde de çok güzel bir etki bırakmış, dilerim hep böyle devam eder. Teşekkür ederim içten yorumunuz için :)

      Sil
  20. çok anlamlı ve güzel bir hikaye kalemine sağlık,
    bu arada iade-i ziyarete geldim ,takibe aldım bloğunuzu
    sevgiler,
    mutlu yıllar.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, o zaman hoş geldiniz diyeyim :)
      Size de mutlu yıllar, mutlu günler.

      Sil
  21. ÇOK GÜZEL ELİNİZE SAĞLIK.BUNLARDAN DAHA SEVECENİ YOLTUR.BENİMDE BİR MİNİK EGEM VAR YAŞAMI PAYLAŞIYORUZ.BİZİMLE YAŞIYOR.AYRICA BİZLER HER GÜN BİR ÇOK GÜZEL ŞEY ÖĞRETİYORLAR.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok haklısınız, hayvanlar bize bir çok şeyi öğretiyorlar. Sizin minik Egeyi de bol bol öpüyorum :)
      Güzel düşünceleriniz için teşekkürler.

      Sil
  22. Bu kadar güzel bir yazı okumadım daha önce bende böyle bir yazı yazdım geçen sene kış ayında ancak hikaye olarak anlatmayı düşünmemiştim çok başarılı olmuş. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin yazınızı da okumak isterim. Güzel düşünceleriniz için de çok teşekkür ederim :)

      Sil
  23. Merhaba Mucahid bey yaziniz cok begendim bende blog yaziyorum
    ,ama cogu zamaan ne yazsam diye dusunuyorum blogunuzu takib edecegim sizden ornek alacagim.
    https://seyhatlerim-anilarim.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel düşünceleriniz için. Yazılarımın faydası olursa sevinirim sizin adınıza.

      Sil
  24. Çok güzel bir yazı takibe alıyorum hemen sizi

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Kıymetlidir, Düşüncelerinizi Paylaşırsanız Seviniriz :)

Blogger tarafından desteklenmektedir.