Bir Cinayet ve Gerilim Romanı: "Eva'nın Çığlığı" | Mavi ve Edebiyat

Eva'nın Çığlığı
"Eva'nın Çığlığı" Jennifer Mcmahon'un gizemli cinayetlerin işlendiği bir roman. Romanı elime aldığım ilk günden itibaren beni saran bir havası vardı. İlk gün 100 sayfaya yakın okuduktan sonra bugün ise aralıksız 300 sayfa okuyarak romanı bitirdim.

Roman çok güzel bir şekilde kurgulanmış ve derinlemesine yapılan tasvirler sayesinde de karakterlerin zihnimde hayat bulduğu bir okuma süreci oldu. Merak unsurunun ve sürekli artan gerilimin de etkisiyle roman kısa bir sürede bitti. Kısaca romanın konusundan bahsetmek istiyorum:



Miles henüz 10 yaşındayken gözlerinin önüne annesi boğazı kesilerek öldürülür, Miles bu olayı uzaktan izler ve tavuk maskeli katilin annesine sessizce, arkadan yaklaştığını görür. Katil, Miles'in annesinin kulağına bir şeyler fısıldar ve sonra boğazını keserek öldürür. Donup kalan çocuk, okuyla katili sırtından vursa da bu, annesinin ölümüne engel olamaz ve katil, annesini öldürerek yaralı bir şekilde oradan kaçar. Miles büyür ve annesinin katilinin peşine düşer. 

Babasından kendisine emanet olarak verilen Edison'un ölülerle iletişime geçme fırsatı veren projesi vardır ve babası öldüğü zaman Miles bu  projeyi bulur. Projeyi hayata geçirerek makineyi yapar ve ölen annesi ile irtibat kurar. Katilin kim olduğunu öğrenerek onu öldürmek ister. Uygun bir fırsatta katilin evini ateşe verir, onu öldürdüğünü sansa da aslında öldürememiştir. Bunu anladığı zaman ise eşi ve kızı tehlikeyle karşı karşıya kalmıştır. 

Yağmurlu bir gecede katil, Miles'i ve ailesini yok etmek için geri dönmüştür. O gece katil, Miles'i öldürür ve Miles'in kızını da öldürdüğünü zanneder ama yanılmaktadır. Küçük kız Eva, o gece ölümden döner ve annesi ile sürekli olarak katilden kaçarlar. Edison'un icatı olan ölülerle konuşturan makine ise babası tarafından Eva'ya emanet edilir; ama Eva'nın o gece yaşanan olayları hatırlayıp bu projeyi bulması ve koruması hiç kolay olmayacaktır. Katil, Eva'nın annesini de öldürdüğünde Eva bu gizemli, kılıktan kılığa girerek kendilerini takip eden katili bulmanın peşine düşer. Artık genç bir kızdır ve sevgilisi ile birlikte hurda bir arabada yaşamaya başlar. Bir gece katil, Eva'nın sevgilisini de uykudayken öldürür ve tüm gözler Eva'nın üzerine çevrilir. Bir bir tüm yakınlarını kaybeden kız, polisler tarafından sevgilisini öldürmek suçundan aranmaktadır. Bir yandan polislerden kaçarken diğer yandan da bu sırlı cinayetlerin kim tarafından işlendiğinin peşine düşer.

Annesini, babasını, sevgilisini kaybeden Eva, gelişen olaylar neticesinde yeni dostlar edinir ve bu dostları sayesinde katili öldürerek tüm cinayetlerin intikamını alırlar. 

Roman mekan olarak çok geniş olmamasına rağmen olaylar ve karakterler yönünden oldukça geniştir. Aksiyon ve merak unsuru sürekli canlı tutularak son sayfalara kadar gerilim artarak devam ediyor. Çeviri açısından da beğendiğim bir romanı. Kelime seçimlerini, anlatımını ve imlasını beğendim.

Son olarak daha iyi bir fikir sahibi olmanız için romanın arka kapağında yazanları sizlere aktarıyorum:

"Küçük Eva babasının şaşırtıcı şeyler icat etmesine tanıklık ederek büyümektedir. Bu icatların en ilginci ise insanları ölülerle konuşturduğu iddia edilen, Edison'un mirası da sayılabilecek bir makinedir. 

Ama bir gece kasabada çıkan fırtına, Evaların nehir kenarındaki evlerini vurur ve aile bu felaketle paramparça olur. Eva'nın o gece hatırladığı tek şeyse, Edison'a ait makinenin "Tehlikedesiniz." diye bağırmasıdır. Ve bu tehlike Eva'ya hiç ummadığı kadar yakındır."

Jennifer Mcmahon - Eva'nın Çığlığı
Ephesus Yayınları
400 Sayfa

Cinayet, polisiye ve gerilim romanı sevenler için güzel bir roman önerisi olduğunu düşünüyorum
. Diğer kitap önerilerimizi okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz, herkese keyifli okumalar diliyorum :)

12 yorum:

  1. Tanitim icin tesekkr ederim. Benim ilgimi cekti elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, beğenmenize sevindim. Keyifli okumalar..

      Sil
  2. Çok tüyler ürpertici geldi bana. Ölmüş yakınlarla konuşabilmek ne kadar iyi olurdu...keşke öyle bir imkanımız olsaydı. Bu kitaptan çok iyi bir gerilim filmi yapılır. Emeğine sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet aynı şeyi ben de düşünmüştüm, iyi bir gerilim-aksiyon filmi olabilir :) Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim :)

      Sil
  3. Cidden ürkütücüymüş :)

    YanıtlaSil
  4. Ahh korku kitaplarını okurken korkanlardanım :)
    Ablama tavsiye edeceğim.
    Teşekkürler, selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında tam korku kitabı değil ama bazen gerebiliyor :)
      Rica ederim, selamlar...

      Sil
  5. Cinayet romanlarını pek okuyamıyorum.Uzun süre etkisinde kalıyorum.Çok hızlı okumuşsun sen kitabı :) Tebrikler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım, o zaman siz alanınız olan psikoloji-gelişim kitaplarına devam edin :) Teşekkürler :)

      Sil
  6. Korku, gerilim romanı gibi. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız Bizim İçin Kıymetlidir, Düşüncelerinizi Paylaşırsanız Seviniriz :)

Blogger tarafından desteklenmektedir.